Liepos 20-ąją Nidos evangelikų liuteronų bažnyčioje nuskambėjo paskutinis 23-ojo tarptautinio Thomo Manno festivalio, kvietusio diskutuoti „Tėvynių Europos“ tema, akordas. Visą savaitę nidiškius ir kurorto svečius būrė kamerinės muzikos koncertai, susitikimai su intelektualais, diskusijos, Th.Manno kūrybos skaitymai, parodų atidarymai ir kino seansai.

„Renginys suteikė begalę impulsų, atskleidė daugybę tėvynės spalvų bei pavidalų“, – džiaugėsi pabaigtuvėse Thomo Manno kultūros centro kuratoriumo pirmininkė Ruth Leiserowitz.

Paskutinysis festivalio koncertas taip pat paliudijo, kad tėvynės gali būti be sienų, dvasinės ir takios. Jis pristatė tris jaunus, svetur studijuojančius dirigentus – Graco menų universiteto (Austrija) choro dirigavimo magistrantę Jurgitą Česonytę, Ciuricho menų akademijoje (Šveicarija) chorinį dirigavimą studijuojančią Izabelę Jankauskaitę ir Hamburgo muzikos ir teatro akademijos (Vokietija) orkestrinio dirigavimo studentą Martyną Stakionį. Visi jie – Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos absolventai, ieškantys savųjų muzikos tėvynių jau ne kartą sėkmingai „čiurlioniukų“ išbandytais keliais.

Trijulė susitiko festivalio kūrybinėse dirbtuvėse, kad parengtų austriškos, šveicariškos ir vokiškos muzikos programas su Romo Gražinio vadovaujamu choru „Aidija“, be kurio būtų sunku įsivaizduoti šią Nidos menų šventę. Festivalio pabaigos vakaras vainikavo visą savaitę trukusį intensyvų jaunųjų dirigentų darbą su choru.

Fotografijos Gintauto Beržinsko